jueves, 3 de noviembre de 2011

Activitat Glogster

Glogster

1) DESTINATARIS: 3r cicle, 5è de primària (10-11 anys), classe de 25 alumnes.

2) OBJECTIUS:
o Aprendre a dissenyar presentacions.
o Fomentar el treball en equip i el descobriment guiat.
o Practicar el registre a pàgines web.
o Introduir l’eina Glogster i les seves funcions.
o Elaborar d’un mural educatiu Glogster.
o Fomentar l’autonomia en el treball.
o Instal·lar el programa gratuït aTube Catcher.


3) CONTINGUTS:
o Les presentacions i el disseny.
o Glogster: posters virtuals.
o La recerca d’informació: videos i imatges.
o Instal·lació de software.

4) DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT i METODOLOGIA:
Els nins de la classe han de preparar un treball d’Educació Plàstica, aquesta vegada utilitzant les TIC. L’activitat consistirà en l’elaboració d’un mural virtual, utilitzant imatges i videos anteriorment descarregats.
L’activitat es realitzarà en dues sessions de 55 minuts, amb els mateixos grups de parelles que han treballat durant les dues primeres activitats. Es durà a terme a l’aula d’informàtica, amb un ordinador per grup.
Els primers 10 minuts es dedicaran a una breu exposició feta amb Glogster sobre la cerca de videos a Youtube. Durant els següents 25 minuts els ajudarem a descarregar i instal·lar el software gratuït aTube Catcher, mostrant-los el procés des del projector i assitint-los individualment quan ho necessitin. Amb aquest programa descarregaran els videos de youtube que vulguin inserir al mural. Els minuts restants els dedicarem a la recerca de videos i imatges que els interessin. En el cas dels videos els direm que apuntin el nom per descarregar-los la pròxima sessió. Si volen cercar més videos, ho poden fer a casa.
Començarem al segona sessió registrant-nos a Glogster amb el compte Gmail que tenen creat. Els ajudarem a familiaritzar-se amb la interfície de la web. Mentrestant hauran posar a descarregar els 2 videos que hagin decidit utilitzar. Amb el temps que quedi crearan el mural: serà senzill, només hi han de posar 2 videos i 3 fotos, i la resta és opcional.
Al final de sessió el publicaran el “glog” en forma d’enllaç al blog.

5) RECURSOS (material):
- Fungibles: llapis i paper.
- No fungibles: 12 -13 ordinadors, pissarra digital.

6) AVALUACIÓ:

Què avaluarem?
o El comportament durant el transcurs de l’activitat.
o La participació dins el grup.
o La velocitat del grup: que no es perdi el temps.
o El seguiment de les indicacions del professor (no visitar pàgines no relacionades amb l’activitat).
o La originalitat del mural.
o El glogster resultant de l’activitat.
o El correcte enllaç del treball al blog.

Còm avaluarem?
o Observació durant l’activtat: comportament i resposta de l’alumnat al treball.
o Revisió posterior dels murals virtuals.

1 comentario:

  1. Bon dia! Abans de començar a corregir totes les activitats, haurieu de posar el gadget de les etiquetes, perquè posau les etiquetes però no teniu la classificació per poder cercar-ho de forma més ràpida.

    Salutacions,
    Antònia D.

    ResponderEliminar