jueves, 1 de diciembre de 2011

Google Docs

1) DESTINATARIS: 3r cicle, 5è de primària (10-11 anys), classe de 25 alumnes.

2) OBJECTIUS:
o Aprendre a utilitzar les diferents eines de Google Docs.
o Fomentar el treball col·laboratiu.
o Introduir l’eina Google Docs i les seves funcions.
o Elaborar una presentació online.
o Millorar la convivència i comunicació del grup.

3) CONTINGUTS:
o Google Docs: presentacions i documents en línia.
o La recerca d’informació: imatges.
o Les normes d’accentuació.
o Síl·labes: diftongs i hiats.

4) DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT i METODOLOGIA:

Els nins de la classe han de preparar un treball de Català. L’activitat consistirà en l’elaboració d’un PowerPoint online utilitzant apunts prèviament aportats pel professor i imatges cercades a la web.

L’activitat es realitzarà en dues sessions de 55 minuts cadascuna. En aquesta activitat els grups seran de cinc persones, de manera que quedaran cinc grups de cinc alumnes. Es durà a terme a l’aula d’informàtica, amb un ordinador per grup.
Durant la primera sessió, els primers 20 minuts es dedicaran a l’exposició d’una breu explicació del tema de l’accentuació. El professor donarà unes fotocòpies als alumnes de manera que puguin seguir el ritme de l’explicació. Aquests apunts els serviran per confeccionar posteriorment el PowerPoint.

Durant els darrers 35 minuts, el professor introduirà als alumnes el Google Docs i els hi ensenyarà el funcionament d’aquest. Els alumnes aniran seguint les pases indicades pel professor de manera que es familiaritzin amb l’aplicació. El professor repartirà les diferents tasques a cada grup de manera que no tots facin el mateix. Cada grup s’ocuparà d’un apartat: paraules agudes; planes; esdrúixoles; diftongs; hiats.

Començarem la segona sessió amb la confecció del PowerPoint mencionat. Els alumnes cercaran imatges a la web per dissenyar la presentació. Aquestes imatges han de representar els exemples de les explicacions per tal de fer més dinàmic el treball.

Una vegada han acabat l’activitat, cada grup penjarà la presentació al seu blog. Abans els haurem d’ensenyar com compartir els documents de Google Docs.

5) RECURSOS (material):
- Fungibles: llapis, paper, fotocòpies.
- No fungibles: 5-6 ordinadors, pissarra digital, fotocopiadora.

6) AVALUACIÓ:

Què avaluarem?
o El comportament durant el transcurs de l’activitat.
o La col·laboració del grup.
o La velocitat del grup: que no es perdi el temps.
o El seguiment de les indicacions del professor (no visitar pàgines no relacionades amb l’activitat).
o L’eficàcia del treball col·laboratiu.
o La presentació multimèdia resultant.
o La part ecpecífica que cada grup treballarà.
o El correcte enllaç del treball al blog.

Còm avaluarem?
o Observació durant l’activtat: comportament i resposta de l’alumnat al treball.
o Revisió posterior de les presentacions online. El treball s’evalua:
• De forma global, el treball com un tot: nota global.
• De manera particular, tinguent en compte quina part ha fer cada grup.

No hay comentarios:

Publicar un comentario