jueves, 20 de octubre de 2011

Els blogs i la comunicació a Internet

1) DESTINATARIS: 3r cicle, 5è de primària (10-11 anys), classe de 25 alumnes.

2) OBJECTIUS:
o Introduir els nins al món dels blogs i la comunicació mitjançant les TIC.
o Fomentar el treball en equip.
o Aprendre a utilitzar els comptes d’e-mail.
o Crear un compte G-mail per grup.
o Practicar l’ús dels navegadors, concretamente el FireFox.
o Aprendre el funcionament del blog: la creació d’un compte Blogger, la publicació d’entrades i comentaris, el disseny bàsic (amb plantilles).
o Fomentar l’autonomia en el treball.


3) CONTINGUTS:

o El registre segur a pàgines web.
o L’ús dels comptes e-mail.
o El blog: una eina de comunicació.
o La recerca d’informació: imatges.

4) DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT i METODOLOGIA:
L’activitat es realitzarà en dues sesión de 55 minuts, durant les quals l’alumnat treballarà en grups de dos o tres. Es durà a terme a l’aula d’informàtica, amb un ordinador per grup.
La primera sessió constarà d’una classe teòrica d’uns 15-20 minuts mitjançant una presentació multimèdia creada prèviament pel professor i projectada a una pissarra digital, on s’explicarà:
- Què és un blog?
- Usos actuals dels blogs.
- La navegació i el registre segur.
La resta de la sessió es dedicarà a la creació d’un compte e-mail per grup (el professor anirà indicant les passes a la pissara digital) i el posterior registre a Blogspot. Si hi ha temps, es crearà el blog (això pot dur un poc de temps, ja que cada grup ha de decidir el títol i la plantilla bàsica del blog).
L’objectiu de la segona sessió serà crear una entrada amb una resenya personal de la sèrie que cada grup decideixi. Si encara no s’ha creat el blog, els primers minuts es dedicaran a la seva elaboració. El post contindrà una imatge de la sèrie televisiva escollida, que hauran de cercar a la web. El procés estarà guiat sempre pel mestre des de la pissarra digital i amb ajuda personal si és requerida.

5) RECURSOS (material):
- Fungibles: cap.
- No fungibles: 12 -13 ordinadors, pissarra digital.

6) AVALUACIÓ:
Què avaluarem?
o El comportament durant el transcurs de l’activitat.
o La participació dins el grup.
o La velocitat del grup: que no es perdi el temps.
o El seguiment de les indicacions del professor (no visitar pàgines no relacionades amb l’activitat).
o El resultat de la feina feta.

Còm avaluarem?
o Observació durant l’activtat: comportament i resposta de l’alumnat al treball.
o Revisió posterior dels blogs.

No hay comentarios:

Publicar un comentario