jueves, 27 de octubre de 2011

Mister Wong

1)DESTINATARIS: 3r cicle, 5è de primària (10-11 anys), classe de 25 alumnes.

2)OBJECTIUS:
o Aprendre a cercar informació dins la web.
o Fomentar el treball en equip i el descobriment guiat.
o Practicar el registre a pàgines web.
o Aprendre el funcionament dels marcadors web.
o Introduir l’eina Mister Wong i les seves funcions.
o Demostrar l’utilitat de Mister Wong per a la preparació d’un treball.
o Fomentar l’autonomia en el treball.


3)CONTINGUTS:
o L’ús dels marcadors web.
o Mister Wong: marcadors compartits.
o La recerca d’informació: els treballs.

4)DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT i METODOLOGIA:
Els nins de la classe preparan un treball de Medi, pel qual han de cercar més informació de la que estan acostumats. Aprofitarem l’ocasió per introduir-los a la recerca i organització d’informació.
L’activitat es realitzarà en una sessió de 55 minuts, amb els mateixos grups de parelles elaborats durant la primera activitat. Es durà a terme a l’aula d’informàtica, amb un ordinador per grup.
Els primers 10 minuts es dedicaran a un a breu explicació sobre el funcionament dels marcadors i les seves utilitats. Una vegada estiguin familiaritzats amb “agregar a favoritos”, i hagin agregat als marcadors “Google” i el seu blog personal, passarem al registre a “Mister Wong”.
Una vegada s’hagin registat a la pàgina i instal·lat la barra d’eines de Mister Wong, utilitzant el compte de G-mail que van crear a la sessió anterior, els ensenyarem com guardar-hi una pàgina web, per exemple el seu blog.
Els minuts que quedin els dedicaran a la recerca d’informació del tema triat (ecosistemes, animals en perill d’extinció, l’Univers...). El treball ha de ser un mural amb fotos i una mica de text. Els mestres podrem veure la bibliografia al seu compte de Mister Wong.

5)RECURSOS (material):
- Fungibles: 15 cartolines A2, llapis i retoladors de colors, ferramenta i tissores.
- No fungibles: 12 -13 ordinadors, pissarra digital.

6)AVALUACIÓ:
Què avaluarem?
o El comportament durant el transcurs de l’activitat.
o La participació dins el grup.
o La velocitat del grup: que no es perdi el temps.
o El seguiment de les indicacions del professor (no visitar pàgines no relacionades amb l’activitat).
o La originalitat del treball.
o El mural resultant de l’activitat.
o La bilbiografia presentada al Mister Wong.

Còm avaluarem?
o Observació durant l’activtat: comportament i resposta de l’alumnat al treball.
o Revisió posterior dels murals i el compte de Mister Wong.

No hay comentarios:

Publicar un comentario